Bilder och filmer (413)
Korsningen sedd från nordost när antal spår nu reducerats från fem till två.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Intill stationshuset har det gamla stolpfundamentet tagits bort och även denna yta ska beläggas med plattor.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
När fundamentet är borta kan planen framför stationshuset slutligen färdigställas.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Norr om stationshuset har den kvarvarande ensamma gamla stolpen tagits bort, men här har arbetet tydligen inte riktigt gått som planerat.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Spåren in till lokstallet byggs inte om inom ramen för bangårdsombyggnaden.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Däremot används spåren, bland annat för lastning av makadam.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Ett stort makadamlager finns sydost om lokstallet.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Intill pågår sanering av marken och vatten samlas upp och pumpas vidare till dammar där det i viss mån renas.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
En större grop finns i närheten av spåren.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Förorenade massor har grävts bort och ersätts av massor som schaktats bort från andra delar av bangården.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Bangården sedd norrut intill spåret mot lokstallet.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Bangården sedd mot öster strax norr om kilometer 1313 och norra plattformsänden.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Utanför signalerat område ligger spåren vid lokstallet oombyggda, men stickspåret närmast spår 4 har elektrifierats. Notera också kabelrännan intill spår 4.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Kablar har delvis lagts ner i kabelrännan, men vid vissa brunnar krävs det ännu ytterligare åtgärder innan kablarna kan komma på plats.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Det finns också ännu många element kvar att bygga nya rännor med på lager.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Skydd som ska monteras mellan utliggare för kontaktledning inom olika sektioneringar av ledningen finns också på lager.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Bangården sedd söderut vid teknikhuset vid kilometer 1313.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Stolpar, sliprar och andra nya eller begagnade delar finns upplagrade intill bangården efter två somrars arbeten.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Vy söderut vid växeln mellan spår 5 och 6.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Spår 6 är den nya bangårdens enda genomgående sidospår och är bara elektrifierat i ändarna.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Vy norrut mot växeln mellan spår 5 och 6 som skymtar i höger bildkant. Mitt i bild syns växel mellan spår 5 och spår 4 som följs av växeln mot lokstallet.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Spår 6 ytterst blir lastspår utan kontaktledning.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Dvärgsignalen 132 reglerar utfart norrut från spår 6, här finns också en spårspärr.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Norra änden av spår 6 där kontaktledningen slutar, notera också att kabelrännan byter sida mellan ändbryggan i kontaktledningen och spårspärren.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Brygga 1312-28 är den andra bryggan norr om gångbron, i bakgrunden syns också den kvarvarande kabeln i stolparna från gamla brygga 7.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Brygga 1312-27 är den första bryggan norr om gångbron.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Brygga 1312-29 är den tredje bryggan norr om gångbron och den står före ändbryggan över spår 6. Här finns orienteringstavlorna för plankorsningen norrut.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Återstoden av högen med schaktmassor vid sidan av bangården, dessa ska användas bland annat för återfyllning efter saneringen vid lokstallet.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Vy norrut längs med spår 6.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Stationshuset sett från väster från andra sidan bangården.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Spår 6 sett söderut där det passerar under gångbron.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Bangården sedd norrut strax intill gångbron.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Brygga 1312-25 finns omedelbart söder om gångbron mitt framför stationshuset.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Stationshuset sett från andra sidan bangården.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Södra delen av spår 6. Närmast syns också en del av brygga 1312-23, den andra bryggan söder om gångbron.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Bangården sedd norrut intill södra änden av spår 6.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Stationshuset med brygga 1312-23 i förgrunden. De gamla stolparna som bar brygga 5 tas bort så snart nya ledningar för matning kommit på plats.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
I södra änden av spår 6 finns ännu en portal där kontaktledningen åter börjar.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Södra änden av spår 6, här finns dvärgsignal och spårspärr.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Efter dvärgsignalen 171 går spår 6 samman med spår 5. Detta sammanstrålar sedan med spår 4 innan anslutningen mot spår 3 följer i skydd av en skyddsväxel.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Vy mot stationshuset vid södra änden av spår 6.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
De fem huvudspåren sammanstrålar söder om brygga 1312-16 där alla huvudsignaler utom plattformsspårets finns. Här syns också avspänningen för ledningen över spår 6.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Bangårdens sydligaste hela brygga är 1312-12 som här syns intill den nya servicevägen fram till södra bangårdsänden.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Spår 6 och spår 5 sedda norrut från växeln som binder samman dem i söder.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Stationshuset sett på avstånd från söder under brygga 1312-21, den tredje bryggan söder om gångbron där två V-försignaler finns monterade.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Bangården sedd norrut med brygga 1312-16 närmast.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
De tre spåren 4-6 längst från stationshuset är avsedda för växling och uppställning.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Spår 5 och 6 sedda rakt från söder.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Intill skyddsspåret i södra bangårdsänden finns en vändplan för den nya servicevägen.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Bangården sedd norrut intill servicevägens vändplan.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!