Bilder och filmer (30)

Lyftoperationen på urspårningsplatsen är avslutad och den tunga vagnen står åter på spåret.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Det är dags att återställa kontaktledningen vid lyftplatsen, här håller bärtråden på att fästas på sin plats.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Utrustningen för de domkrafter som användes för att räta upp den urspårade vagnen avlägsnas från spåret.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Mycket långsamt kunde ekipaget rullas undan söderut vidare upp för backen, det hela gick nästan under gångfart.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Omformarvagnen som nu blev sist i det avkortade tågsättet. I brist på bromsvagnar fanns personal med en bromssko beredd bakom vagnen.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Tågsättet drogs upp till en kort sträcka med svagare lutning på den raklinje som följer omedelbart söder om kurvan där urspårningen skedde.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Urspårningsplatsen har nu blivit fri från fordon och återställningsarbetet kan påbörjas på allvar.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Rälsen kapas söder om det skadade partiet, här skymtar också utrustning för domkrafterna vid sidan av spåret.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Banöverbyggnaden grävs ur och jämnas till för att de nya sliprarna ska kunna läggas ut.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

På den nya vägen är det mycket rörelse när en lastbil med släp backas in för att lasta den ena kranens motvikter.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

De sedan tidigare vid sidan av spåret utplacerade sliprarna hämtas med grävskopan och placeras på banvallen med början från söder längst bort i bild.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

De likaså sedan tidigare utlagda rälerna dras fram.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Det är tur att rälerna är så böjliga som de är när det står en kontaktledningsstolpe strax utanför den minimala svängradien.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Den ena kranen körs ut från bärgningsplatsen på den nyanlagda vägen.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Även den andra kranens motvikter lastas på lastbil, men naturligtvis inte samma som den andra kranens vikter.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

När kranarna lämnat platsen blev det mer plats för spårarbetsmaskinerna, här är den nya ytterrälen på väg till sin plats.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Rälen läggs på plats och skruvas ihop med den befintliga i södra änden samtidigt som några Hambo-befästningar på gamla sliprar under den södra änden av den nya rälen kläms fast med det blå verktyget.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Den stora planen där kranarna stod ger nu gott om svängrum för maskinerna.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Urspårningsplatsen sedd från söder när spåret nu återställs, från norr har Struktons motortralla också anslutit.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Ytterrälen sitter snart fast i alla sliprar.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Ett hål borras i den blivande innerrälen för att kunna skruva ihop den med den befintliga.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Rälen lyfts på plats med hjälp av grävmaskinen.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Det gäller att få bulten genom både skarvjärn och själva rälen, inte helt enkelt visar det sig.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Skarven skruvas ihop tillfälligt i väntan på svetsning vid senare tillfälle. Här sätts också Hambo-befästningar på de gamla sliprarna.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Rälen läggs på plats över de nya sliprarna.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Ytterrälens norra ände har nu skruvats samman med den gamla rälen och de sista befästningarna kan sättas fast även där.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Pandrolbefästningarna dras fast med de gula verktygen samtidigt som sliprarna lyfts upp med hjälp av spett.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

När befästningarna är klara kan grävmaskinen klättra upp på rälsen och fylla upp med den gamla makadamen i kanterna.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Den sista rälen kapas för att färdigställa spåret även i norra änden.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

När så har skett kan grävaren som första fordon rulla över det tidigare avbrottet.
11 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!