Bilder och filmer (32)

Tåget står redo att avgå mot Nykroppa vid den svängda plattformen längst bort från stationshuset i Kristinehamn.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Dags att ta plats inför avgång.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Tåget rullar ut från Kristinehamn mot Nykroppa.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Vid utfarten finns systemgränsen till system M. De första kilometerna av banan upp till omformarstationen vid Spjutbäcken har haft kontaktledning även före elektrifieringen av Kristinehamn–Nykroppa.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Stationshuset i Sjöändan passeras, men någon trafikplats finns inte kvar här längre.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Järnvägen och riksväg 26 följs åt på visst avstånd strax norr om Sjöändan.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Nästa station, numera endast hållplats, är den i Nässundet.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

I Nässundet blev det ett kort uppehåll med större delen av tåget utanför den korta plattformen.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Tåget under uppehållet i Nässundet.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Norr om den tidigare stationen passeras Nässundet på bro varefter några skarpa kurvor följer.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

En vy bakåt mot den nyligen bytta bron över Nässundet, stationshuset skymtar i bakgrunden.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Storfors är den enda driftplatsen mellan Kristinehamn och Nykroppa, här finns såväl stationshus som tågklarerare med signalstav.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Vid hållplatsen Badsta som skymtar i den följande kurvan är hastigheten begränsad till 50 km/h, motorvagnar tillåts dock köra 70 km/h.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Ett kortare uppehåll gjordes även vid stationshuset och den gamla bangården i Nykroppa.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Da 941 vid stationshuset i Nykroppa.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Stationshuset sett från sydost.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Tåget under uppehållet i Nykroppa.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

En skarp kant i banvallsstandard visade sig strax norr om stationshuset.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Längre fram i kurvan ligger dagens plattform.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Kurvan fortsätter fram mot triangelspåret där den nyare spåranslutningen mot Hällefors syns vika av framför loket.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

I backen och den fortsatta kurvan upp mot Bergslagsbanan korsas också Gammalkroppavägen på bro.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Åt andra hållet viker triangelbenet mot Hällefors av och går även det på bro över vägen.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

På väg in i Daglösen gavs en stund senare denna vackra vy.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Ett kort uppehåll gjordes även i Daglösen.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Ingen plattform, men väl en sommaräng att hoppa ut i.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Ett godståg verkar ha stått inne på bangården utöver de godsvagnar som länge stått på sidospåren, något möte hittar jag dock inte i grafen.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Avgång från Daglösen, stationshuset sett från väster.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Den första fotokörningen gjordes vid Geijersdal några mil längre västerut.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Stationshuset i Molkom passeras.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Deje fick passeras utan uppehåll, här syns NKlJ:s stationshus.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Smalspårets lilla lokstall kom också med på bild i farten.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Vid halv tre-tiden på eftermiddagen var det så dags att återvända till Värmlandsbanan när vi ankom Kil, här syns utfarten mot Karlstad och den utbytta utfartsblocksignalen mot den mycket korta linjen Kil–Stenåsen där det nya dubbelspåret börjar.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!