Bilder och filmer (282)
Rör för borrning i marken ligger också upplagda intill gång- och cykelvägen.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Arbetena på den tidigare åkermarken intill den tidigare bangården i Gamla Uppsala sedda från sydväst.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Jordupplaget intill befintlig järnväg i höjd med Yrsaparken sedd från sydväst.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
En större pålningsrigg står uppställd inom det inhägnade arbetsområdet.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
En del av åkermarken väster om järnväg och bebyggelse har tagits i anspråk för järnvägsbygget.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Den stora pålningsriggen som här var overksam men torde användas för att driva ner långa stålspont i marken.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Närmast söder om den blivande tunnelmynningen skapas en passage under det tillfälliga förbigångsspår som byggs för att transporter ska kunna korsa järnvägen i skilda plan.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
En dumper rullar norrut på den tillfälliga byggväg som anlagts intill den nya järnvägens sträckning.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Det blir nya vyer från villorna på Sigyns väg framöver.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Den tillfälliga bron som byggts för det tillfälliga förbigångsspåret strax söder om den blivande södra tunnelmynningen.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Bron har byggts på samma sätt som vid Vittulsbergsvägen.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Här övergår nu arbetsområdet allt mer mot den befintliga järnvägens östra sida, och genom den tillfälliga bron kommer det att kopplas ihop när trafiken läggs om.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Byggarbeten på åkermarken strax söder om Gamla Uppsala högar, vy söderut in mot Uppsala.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Det tillfälliga förbigångsspåret närmar sig den befintliga järnvägen strax söder om det gamla stationshuset.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Villaträdgårdarna i norra delen av Sigyns väg får nu påhälsning av en grävmaskin som gräver bort flera meter närmast järnvägen inför bygget.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Ännu en liten tid går tågen på det gamla spåret på den tidigare bangården i Gamla Uppsala.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Förbigångsspåret har byggts i en lång båge ut från den gamla bangården för att runda det kommande tunnelbygget.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Tunneln ska sträcka sig ut förbi det befintliga järnvägsspåret till vänster för att trafiken åter ska kunna flyttas till gamla sträckningen senare i projektet.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Tillfälligt spår närmast och befintlig järnväg längre bort, i bakgrunden villorna på SIgyns väg som kommer att få järnvägen ännu närmare snart, dock under jord.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
En spårgående grävmaskin arbetar på det tillfälliga spåret som snart ska kopplas in.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
De bryggor som markerar den tidigare bangården i Gamla Uppsala men som funnits kvar även sedan spåren under dem reducerats till ett sjunger nu på sista versen.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Det tillfälliga spåret ska ansluta till befintligt strax söder om det gamla stationshuset.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Finjustering av makadamen på förbigångsspåret pågår.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Förbigångsspårets norra ände i väntan på inkoppling.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
När förbigångsspåret börjar användas kommer bygget att kunna komma igång på allvar även här vid den blivande södra bangårdsänden.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Mätinstrument och utrustning för denna är viktig för stora byggen som detta och finns utplacerad i och intill arbetsområdet.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
En skarv i det tillfälliga spåret är redo att svetsas.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Först måste rälerna placeras i samma nivå i förhållande till varandra.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
När det är klart byggs gjutformen ihop över skarven och tätas med sand.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
När formen är tät är det dags att värma rälsändarna och formen med en gasbrännare.
3 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!