Bilder och filmer (121)
Järnvägen flyttar från den ena sidan av stationshuset till den andra, dock samtidigt ner under jord.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Här söder om stationshuset kommer gammal och ny sträckning att korsa varandra medan det nya spåret ännu ligger i tunnel.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Stationshuset med byggnaden närmast arbetsområdet i förgrunden.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Vy mot sydväst i den blivande tunnelsträckningen fram mot gamla bangården i Gamla Uppsala.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Området mellan Sivs väg och Sigyns väg med den inlösta villan mitt i bild.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Vy norrut från ungefär samma plats, tunneln hamnar omedelbart till höger om Storgården.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Plankorsningen vid Groaplan är än så länge en flaskhals för trafiken till kulturmiljöerna väster om järnvägen.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Vy söderut från plankorsningen vid Groaplan mot den gamla bangården.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Nära plankorsningen finns denna stationsskylt kvar.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Plankorsningen sedd från söder med den skarpa kurva som försvinner i och med den nya sträckningen i bild.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Schaktning och utgrävning har skett intill spåret utanför stationshuset.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Den gamla bangården sedd söderut från samma plats som ovan, här ska ny och gammal sträckning korsa varandra.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Den södra tunnelmynningen hamnar här på åkern där banan sedan fortsätter söderut snett mot höger i bild mot maskinerna längre bort.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Den gamla bangården med stationshuset sett från sydväst, tunnelsträckningen syns som ett hål i bebyggelsen till höger.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Den klassiska vyn i Gamla Uppsala nära järnvägen och den gamla bangården, det återstår att se hur den kommer att visa sig från den nya banan.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Vy norrut vid den blivande södra tunnelmynningen.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
I höjd med Yrsaparken pågår större arkeologiska utgrävningar inom det blivande byggområdet.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Utanför villorna på Banvallsvägen börjar arbetsområdet etableras, vy söderut.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Den gamla banvallen mot Röbo tegelbruk i bildens vänstra del tas nu åter i bruk som gång- och cykelväg när vägen parallellt med banvallen till höger ska användas för byggtrafik.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Massor fylls på på vägen intill banvallen.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Den gamla banvallen från tegelbruket svänger in mot den gamla bangården i Gamla Uppsala.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Det nya dubbelspårets ungefärliga sträckning sedd norrut från den gamla banvallen.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Snart är spåren av den gamla banvallen från tegelbruket i kurvan upp mot stora järnvägen borta.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Söderut byggs också en arbetsväg över fälten längs den blivande järnvägssträckningen.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Södra änden av den gamla bangården i Gamla Uppsala sedd norrut med Yrsaparken till höger.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Järnvägen och Banvallsvägen i den trånga passagen mellan villatomterna i Gamla Uppsala.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Ute på åkrarna dyker fler och fler maskiner upp när bygget drar igång.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Vy norrut från Bågspännarvägens västra ände.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Borrning av kalkcementpelare för förstärkning av marken inför bygget.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Arbetet med en ny järnväg har påbörjats så smått på åkrarna medan tågen ännu rullar förbi på det gamla spåret.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!