Bjärsjölagårds station längs Ystad–Eslövs järnväg öppnades i december 1865 i samband med att allmän trafik upptogs på sträckan Ystad–Bjärsjölagård, resterande del av banan öppnades ett halvår senare. Bjärsjölagård blev järnvägsknut 1911 då järnvägen järnvägen Dalby–Bjärsjölagård via Harlösa öppnades som bibana till Malmö–Simrishamns järnväg. På den senare upphörde trafiken redan under 1950-talet medan trafiken på Ystad–Eslövs järnväg upphörde först i början av 1980-talet.
Det nya stationshus som uppfördes i samband med bygget av järnvägen Dalby–Bjärsjölagård finns kvar än idag på södra sidan av den gamla numera upprivna bangården. Till det yttre är byggnaden till största delen intakt men fasaden är i dåligt skick. Bottenvåningen har dock använts som verkstadslokal och har fått moderna infartsportar på ena gaveln.