Bilder och filmer (34)
Dagens vagnar från Vitåfors dras genom triangelspåret i Gällivare fram mot bangården där de ska växlas in i tåget mot Luleå.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Uppställda vagnar avsedda för malmen från Pajalagruvan på den gamla Aitik-terminalen i triangelspåret.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Spåren i västra änden av triangelspåret, i riktning mot Koskullskulle till vänster och mot Gällivare till höger.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Den västra växeln i triangelspåret sedd från öster.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Båda spåren viker av mot sydost, huvudbanan till höger mest där den går in för att möta Inlandsbanan vid omformarstationen.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Västra växeln sedd från väster.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Vy mot utfarten i riktning mot Sikträsk och Kiruna.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Västra växeln, dvärgsignalen 105 föregår den från väster.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Infarten från väster mot växeln.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Driftplatsgränsen följer strax väster om en korsande kraftledningsgata.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Vy mot Dundrets västtopp strax öster om driftplatsgränsen.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Dundret i motsol i kraftledningsgatan vid utfarten.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Den nordöstra växeln i triangelspåret med Dundret i fonden, spåret mot Gällivare till vänster och mot Kiruna till höger.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Vy i riktning mot Koskullskulle vid växeln.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Plankorsning mellan Triangelvägen och industrispåret, nordöstra växeln i triangelspåret ligger vid skogen i bakgrunden.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Industrispåret sett mot nordost från plankorsningen.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Notera den enkla upphängningen av kontaktledningen här i spårets yttersta del.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
I motsatt riktning är banvallen igenväxt av sly.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Spåret rundar värmeverket och går sedan parallellt med huvudspåret in mot bangården i Gällivare.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Lugnet råder vid spåret från Koskullskulle denna midvinterdag i Gällivare. Vy söderut från bron för Cellulosavägen.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Vy norrut från samma bro, triangelbenet från Kiruna ansluter längst bort i bild.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Spår av olika transportsätt.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Bron sedd från plankorsningen vid den gamla terminalen för lastning av slig från Aitik.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Vy söderut från plankorsningen, malmvagnarna står på det parallella sidospåret som saknar växelförbindelse till huvudspår i triangelspåret.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Den gamla terminalen inne i triangelspåret.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Plankorsningen på det östra triangelbenet sedd från öster, i bakgrunden rakt fram syns också en kontaktledningsstolpe på det västra benet.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Vy norrut från plankorsningen, huvudspåret mot Koskullskulle till vänster och sidospåret som går ut på industriområdet längre mot nordost till höger.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Vy söderut från samma plankorsning med Dundret i fonden.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Cellulosavägen passerar på en bro över spåren strax norr om plankorsningen.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Den gamla terminalen för Aitikpendeln ligger inne i triangelspåret, vy från nordost nära plankorsningen.
9 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!