Under september månad fortsatte arbetet med att färdigställa den nya plattformen som togs i bruk i slutet av augusti. Arbetena innebar såväl bygge av ytskiktet med betongplattor och asfalt som belysning och väderskydd. Arbetet fick bedrivas med pågående trafik på plattformsspåret, och även om godståg kunde styras om till andra spår vid passage så behövde plattformen hela tiden vara tillgänglig för att angöras av persontåg.
Då själva plattformsspåret var alltså redan klart och spårarbeten och schakt flyttade nu i stället till andra delar av bangården. Spår 6 och norra delen av spår 5 revs tidigt och arbeten med att frilägga högspänningskablar i marken i det området inleddes parallellt med nedgrävning av stolpfundament. I norra delen av bangården i höjd med lokstallet revs också Inlandsbanans infartsspår och omformarspåret och här pågick sedan djupschakt som grund för för kommande växlar. för infart mot de blivande spåren för växling och uppställning.
Bilder och filmer (390)

En motsvarande skylt finns också söder om stationshuset som badar i morgonsol.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Längs plattformen har de nya spårnummerskyltarna täckts över då spåret ännu heter 2 och inte 1.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Väderskyddet söder om stationshuset har fått ett lager asfalt runt utsidan.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Vy söderut från södra plattformsänden.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Söder om godsmagasinet pågår kabelarbeten.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Förberedelserna för fortsatt asfaltering av plattformen pågår också här.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Norr om godsmagasinet har ännu ett väderskydd kommit på plats.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Plattformen sedd söderut från norra delen, även här har spårnummerskyltarna täckts.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Den inför vintern uppstädade ytan mellan spår 2 och spår 3.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

En liten traktor används för att släta ut plattformens yta.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Arbeten i och omkring det norra väderskyddet, här väntar också en namnskylt vid plattformen.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Det norra väderskyddet sedd från nordost.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Plattformens norra ände.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Den nya bryggan som ersatt brygga 14 sedd från plattformsänden.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Uppe vid lokstallet fortsätter schakt och återfyllnad för spår 4 och omformarspåret.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Gropen sedd från nordväst med de båda kvarvarande spårändarna till vänster.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

En grävmaskin och en vält fördelar och packar de nya massorna som har lagts ut.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Det är nu fyllt i någon mån så långt som man hittills har grävt ur.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Ännu ett lager krossmassor fördelas ut söderifrån.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Mer massor levereras med dumper.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

De fördelas sedan med hjälp av lastmaskinen.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Lastmaskinen gör en jämn yta på vilken makadamen senare ska läggas.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Med van hand körs maskinen så stenarna flyger kontrollerat.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Mer material tippas i gropen bakom stora stolpfundament för kommande kontaktledningsanläggning.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Längre söderut pågår utläggning av makadam.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Ett lass makadam levereras med lastbil.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Materialet är annorlunda, men metoden att lägga ut det är den samma.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Grävmaskinen på den jämna ytan som är redo för makadam mellan stolpfundamenten.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Makadamen breds ut med lastmaskinen.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Även här får stenarna en kontrollerad luftfärd ibland.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Några av de maskiner som bygger grunden för de nya spåren.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Mer massor levereras hela tiden.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Morgon vid schaktgropen i höjd med lokstallet denna sista septemberdag.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Intill skärs gammal räls upp i bitar.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Grundläggningen är i det närmaste klar.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Inlandsbanans spår är naturligtvis avstängt söder om plankorsningen då det ännu slutar i intet längre söderut.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Senare på dagen har makadamutläggningen kommit betydligt längre norrut.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Makadamen jämnas ut med lastmaskinen.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Ännu återstår ett gap mellan de gamla spåren och den snart färdiga ytan att lägga spår och växlar på.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Hålet fylls upp lite när en lastmaskin kör in mer krossmaterial.
4 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!