Bilder och filmer (135)

Resterna av plattformen mellan spår 2 och 3 får ge plats för den nya växelförbindelsen mellan spår 1 och spår 2.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Efter att södra halvan av Inlandsbanans plattform rivits är det här dags för plattformskanten mot gamla spår 3 att försvinna.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Schaktningsarbetena längst i söder börjar komma igång allt mer.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

På eftermiddagen hade schaktgropen längst i söder växt betydligt.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Något längre norrut har en stor grop grävts kring platsen där dräneringsröret lades ned på morgonen.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Massorna grävs upp och körs bort från gropen efter hand.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Den mellersta grävaren av tre som var i arbete här inväntar en ankommande dumper.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Ännu en skopa med gammalt material ur banvallen lastas för att föras bort.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Även en lastmaskin hjälpte till med att lasta massor.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Längst i söder görs gropens botten helt plan.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Ytterligare tre spår ska in mellan de nu färdigställda på vardera sidan av bangården.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Under jorden döljer sig en del överraskningar i form av olika slags gamla betongfundament.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

En större betongkonstruktion avtäcks.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Vissa delar gick att gräva bort medan andra behöver bilas bort.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Schaktarbetet fortsätter sent på eftermiddagen och gropen har redan blivit stor.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

När schaktbotten är klar påbörjas mätning och markering var det nya spåret ska byggas.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Det är mer än betongfundament som dyker upp, här en grundläggning med timmerstockar.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Tågen ska gå trots arbetena.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Resultatet av första dagens djupschakt.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Gropen sedd från norr.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Gropen som ersatt spår 2 och den södra delen av Inlandsbanans gamla plattform.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Gropen är snart framme vid växelförbindelsen från spår 1 som ska skapa mötesmöjlighet för persontåg som ska stanna vid plattformen.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Efter de senaste dagarnas rivning av gamla stolpar och bryggor i södra delen av bangården syns numera endast nya stolpar här. Nu är det dags att montera fler kontaktledningsbryggor här.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Några av nattens aktörer, mobilkran och liftmotorvagn.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Fem bryggor från strax söder om vindskyddet vid spår 1a upp till och förbi gångbron ska monteras.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Mobilkranen förbereds för nattens lyft.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Under tiden pågår montering av belysning på de redan sedan tidigare uppsatta bryggorna i söder.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Den första av bryggorna sätts upp mellan stolparna 1312-20 och 1312-20a närmast i bild.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Bryggan ligger ännu på marken medan kranen justeras för att utföra lyftet.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Slutligen lyfter bryggan från backen och svävar iväg mot sin nya plats.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Uppe i luften hänger bryggan över Dundrets lätt vitpudrade toppar denna kyliga juninatt.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Bryggan svängs in över bangården och kan kontrolleras från backen också med det i ena änden fastsatta bandet till höger.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Den slutliga positionen närmar sig och de båda liftmotorvagnarnas personal är redo för att sätta fast bryggan på avsedd plats.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Bryggan guidas in mot de redan monterade stöden på stolparna.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Sakta sänks bryggan ner mot stöden.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Väl nere är det dags att montera skruvförband som fäster bryggan på plats.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Den första bryggan för denna natt är på plats.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

När bryggan sitter fast kan lyftkedjorna lossas.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Skruvförbanden dras åt.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Bryggan är färdigmonterad, nu återstår belysning och framför allt utliggare och kontaktledningar.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Arbetet flyttar sig något längre norrut för nästa lyft.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Samtidigt pågår arbeten med jordlinan som hänger mellan bryggorna, här framför stationshuset.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Efter förflyttning i hopfällt läge är kranen snart redo för nästa lyft.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Positionerna intas då den lite kortare bryggan mellan stolparna 1320-21 och 1320-21a ska lyftas på plats.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Den andra bryggan går till väders.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Bryggan på väg in mellan stolparna.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Åter får rörelserna ske försiktigt, allt dirigerat från de båda liftkorgarna.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Stolpen ska passas in mellan bryggans nedre balkar i ändarna.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Relativt snabbt finner man rätt position för bryggan.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Den nya bryggan på plats över de ännu inte byggda spåren 2, 3 och 4.
2 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!