Vid norra infarten till Krylbo på gamla Norra stambanan, nu en del av Godsstråket genom Bergslagen, korsar järnvägen Dalälven. Dagens 191 meter långa samverkansbro är den tredje bron på platsen och ligger omedelbart nordväst om uppströms de tidigare brolägena. Den första bron som stod klar 1875 finns ännu kvar och används som vägbro. Den har sammanlagt sex spann, varav två spann vid södra stranden och tre spann på den norra består av en kontinuerlig plåtbalk upplagd på fackverksbockar. Det längre huvudspannet mellan dessa är av gallerverkstyp och vilar även det på fackverksbockar på stenfundament.
1916 stod en ny bro klar parallellt med och omedelbart nordväst om den gamla klar. Det var en fackverksbro med hängbroliknande form liknande exempelvis den andra järnvägsbron över Ljusnan vid Edänge söder om Ljusdal. Av denna bro återstår idag endast de stora och höga stenfundamenten som fackverket vilade på, dessa är sammanbyggda med fundamenten till den äldsta bron och dessa två borar hade därför samma spannindelning. Den nyaste bron har dock endast fyra spann och därmed tre separata brostöd i betong på vilka en stålbalk vilar och bär upp överbyggnaden av betong.