Jvgfoto.se > Fordon > Elmotorvagnar > X52 >

X52 9053

Ombyggd från X50, tidigare nummer var X50 304.

Bilder och filmer (14)

Måndag 9 december 2013

Ett södergående Upptåg passerar det gamla stationshuset i Gamla Uppsala.
ID-nummer:  16712
Direktlänk: /bild/00016712/
Fotodatum: den 9 december 2013
Publicerad: den 17 december 2013
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Torsdag 14 juni 2012

X52 9053 i södra delen av spår 2 på Uppsala C.
ID-nummer:  14822
Direktlänk: /bild/00014822/
Fotodatum: den 14 juni 2012
Publicerad: den 22 januari 2013
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Måndag 6 september 2010

Ett Upptåg i form av X52 9053 avgår Uppsala C spår 3.
ID-nummer:  14820
Direktlänk: /bild/00014820/
Fotodatum: den 6 september 2010
Publicerad: den 22 januari 2013
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Onsdag 13 augusti 2008

Ett södergående Upptåg o form av X52 9053 avgår från Uppsala C spår 5 och passerar bygget av nya spår 7 och 8 på bangårdens nordöstra sida.
ID-nummer:  14550
Direktlänk: /bild/00014550/
Fotodatum: den 13 augusti 2008
Publicerad: den 2 december 2012
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Torsdag 8 mars 2007

Ett södergående Upptåg i form av X52 9053 på dubbelspåret Genom Svartbäcken strax norr om infarten till Uppsala C.
ID-nummer:  11254
Direktlänk: /bild/00011254/
Fotodatum: den 8 mars 2007
Publicerad: den 22 oktober 2011
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Samma tåg har här passerat infartssignalen till Uppsala C.
ID-nummer:  11255
Direktlänk: /bild/00011255/
Fotodatum: den 8 mars 2007
Publicerad: den 22 oktober 2011
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Söndag 3 september 2006

Motorvagnen ankommer Uppsala C norrifrån och ska här strax passera S:t Olofsgatan. Notera den nya färgsättningen tillsammans med den gamla nummermärkningen.
ID-nummer:  14068
Direktlänk: /bild/00014068/
Fotodatum: den 3 september 2006
Publicerad: den 11 november 2012
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Samma vagn lämnar Uppsala norrut och passerar här bygget av Bärbyleden vid norra utfarten från driftplatsen Löten.
ID-nummer:  14069
Direktlänk: /bild/00014069/
Fotodatum: den 3 september 2006
Publicerad: den 11 november 2012
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Torsdag 26 januari 2006

X50 304 på spår 7 på Uppsala C.
ID-nummer:  14342
Direktlänk: /bild/00014342/
Fotodatum: den 26 januari 2006
Publicerad: den 30 november 2012
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Lördag 10 september 2005

X50 304 på dubbelspåret genom Svartbäcken i norra Uppsala på väg in mot Uppsala C.
ID-nummer:  02956
Direktlänk: /bild/00002956/
Fotodatum: den 10 september 2005
Publicerad: den 3 oktober 2008
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Lördag 12 februari 2005

X50 304 från Uppsala mot Tierp har passerat den skarpa kurvan vid Gamla Uppsala på den korta del av Ostkustbanan genom Gamla Uppsala som fortfarande har enkelspår. Härifrån är det sedan några hundra meter kvar till infartssignalen till Samnan, stationen från vilken Ostkustbanan har dubbelspår norrut.
ID-nummer:  02954
Direktlänk: /bild/00002954/
Fotodatum: den 12 februari 2005
Publicerad: den 3 oktober 2008
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Motorvagnen omedelbart söder om plankorningen med Vattholmavägen (väg 290).
ID-nummer:  02955
Direktlänk: /bild/00002955/
Fotodatum: den 12 februari 2005
Publicerad: den 3 oktober 2008
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Onsdag 19 januari 2005

X50 304 har just passerat bron över E4:an (Tycho Hedéns väg) och sedan genom växeln som inleder dubbelspåret in mot Uppsala. X50-motorvagnarna 304, 305 och 306 kör sträckan Uppsala-Tierp-Uppsala för Upplands lokaltrafik.
ID-nummer:  02953
Direktlänk: /bild/00002953/
Fotodatum: den 19 januari 2005
Publicerad: den 3 oktober 2008
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!

Lördag 15 januari 2005

X50 304 på väg in till Uppsala C, här i kurvan strax före korsningen med St. Olofsgatan.
ID-nummer:  02952
Direktlänk: /bild/00002952/
Fotodatum: den 15 januari 2005
Publicerad: den 3 oktober 2008
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!