Bilder och filmer (390)
Grävabetena mitt emot stationshuset sedda från gångbron.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
På den nya vändplanen vid södra bangårdsänden läggs begagnade träsliprar upp tillsammans med nya för att kunna bygga skyddsväxel och skyddsspår.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Det är de nylagda växlarna utanför den gamla bangården i söder som ska kompletteras med sliprar och räls.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Bangården sedd från sydost.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Mitt emot stationshuset har ett nytt stolpfundament grävts ned.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Det nya stolpfundamentet sett från gångbron.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Friläggningen av högspänningskablarna längs gamla spår 6 fortsätter norr om gångbron.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Nattåget från Stockholm rullar in vid den nya plattformen som nu har använts i cirka en vecka.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Morgonvy från gångbron över arbetena med att frilägga kraftkablarna längs det rivna spår 6.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Även en del av spår 5 har rivits och grävarbeten pågår där.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Grävarbeten vid norra delen av spår 5 och 6.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Upplagen vid sidan av bangården växer allt mer.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Nya fundament för kontaktledningsstolpar har också grävts ner längs spår 6.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Viss dikning har skett även utanför bangårdsområdet ner mot älven.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Det rivna spår 6 sett söderut från gångbron.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Längst i söder byggs en del av spår 6 upp igen.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Oljevagnarna får nu ställas upp på spår 4 när spår 5 är avstängt i norr. Kontaktledningen över spår 5 är nu reducerad till endast bärlinan.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Plattformsarbetena har tagit flera steg vidare norrut.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Endast bärlinan ligger kvar på bryggorna över spår 5 och över spår 6 är alla ledningar nedtagna.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Den nyligen nedgrävda kabelkanalen från teknikhuset vid sidan av bangården norr om stationshuset sticker ännu upp ur marken närmast plattformens bakre kant.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Plattformen sträcker sig nu förbi godsmagasinet vars gamla lastkaj blir allt mer fjärmad från bangården.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Arbetena i norra delen av spår 5 och spår 6 sedda på avstånd från sydost.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
I norra delen av plattformen placeras nu resterande kabelrör och kabelbrunnar ut.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Plattformen sedd söderut utanför godsmagasinet.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Grävarbeten på bangården till vänster och liftmotorvagnen på spår 3 till höger.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Nu kommer man inte längre in till lokstallet då även växeln dit har tagits bort.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Grävarbetena sker i höjd med befintliga kabelbrunnar med kabelkanaler under spåren.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Plattformens inre installationer kommer på plats innan den fylls upp.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
En prefabricerad kabelbrunn för användning i plattform.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Rör läggs ut för att senare kunna dra kablar i plattformen.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Plattformen fylls sedan med korssmaterial, vallen av finare material närmast täcker kabelkanaler och kabelrör.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Även plattformen nordligaste del börjar nu likna en plattform då den fylls till rätt höjd.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Den bortre delen av brygga 12 sjunger på sista versen när de flesta kontaktledningar är rivna och stolpen står mitt i nästa schaktområde.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Samma sak gäller den bortre delen av brygga 11.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
En del av brygga 14 ligger kvar på marken intill bangården, snart går halva brygga 12 och halva brygga 11 i bakgrunden samma väg.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Den nya växeln 459 upplagd på omformarspåret i bangårdens norra del söder om plankorsningen.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Ännu återstår en del massor att frakta bort efter den stora schakten norr om plankorsningen.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Bangården sedd söderut från plankorsningen, ännu återstår en hel del att bygga om här.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Omformarspåret till vänster och Inlandsbanans utfart mot Porjus till höger sedd från plankorsningen norrut, dessa två spår kommer att rivas i och närmast norr om korsningen.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Omformarspåret sett in mot bangården där växlarna ligger och väntar.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Växlar i väntan på att placeras på sin plats.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Korsningsdelen av växel 459 ligger längre söderut.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Korsningsdelen av växel 458, den andra delen skymtar i bakgrunden.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Söder om växlarna är omformarspåret rivet.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Det rivna omformarspåret i närheten av lokstallet, till vänster syns också en riven växelförbindelse mellan spår 4 och spår 3.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Växelförbindelsen mellan spår 4 och spår 3 som har möjliggjort trafik från Inlandsbanan till spår 1–3 och omvänt har nu rivits.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Uppställningsspåret intill lokstallet är kvar men saknar liksom spåret från lokstallet till höger sin anslutning till bangården.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Uppställningsspåret närmast och det rivna omformarspåret bortom det under brygga 16.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Det rivna omformarspåret sett norrut vid lokstallet.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Den nya bryggan som ersatt brygga 14 med den rivna anslutningen från lokstallet under.
5 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!