Bilder och filmer (246)
Den korta återstående delen av spår 1 mellan plattformsövergången och växeln ligger isolerad från övriga spår.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Spåret längs med godsmagasinets lastkaj har också rivits.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Växlarna nordväst om godsmagasinet ligger kvar men utan större nytta då de anslutande spåren är rivna.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Från lastkajen och norrut är ännu de flesta spår intakta.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Ett av stickspåren längre norrut är dock rivet.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Bara stoppbocken återstår.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Stoppbock av äldre modell som nu går till skrot.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Spikdragning görs här maskinellt.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
En dubbel korsningsväxel som numera används som en enkel växel finns kvar i spår 2. Växelklotet tillhör den icke använda delen medan den andra delen har motorväxel.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Korsningsväxeln ligger i den norra växeltransversalen som tidigare även förband spår 1 med övriga spår. Växeln ersätts i slutet av maj med den som ligger i södra änden av bangården mellan spår 1 och 2.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Rivningsarbetet går framåt och nu har även kajspåret rivits.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Det rivna spåret vid lastkajen sett mot nordväst.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Även spåren längre norrut försvinner nu ett efter ett.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
En växel har tagits bort i spår 1.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Ännu fler växlar mellan stickspåren väntar på rivning.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Växlarna vid norra plattformsänden sedda från söder.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Rivna spår utanför godsmagasinet.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Räls och sliprar ligger upptravade och marken där spår 1 låg är uppstädad mellan godsmagasinet och stationshuset.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Södra bangårdsänden sedd från norr, stickspåret är borta men spår 1 ännu intakt närmast växeln.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Vy västerut från samma plats, här är även spår 1 borttaget.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
På andra sidan av bangården har delar av stängslet monterats ned inför utvidgningen av spårområdet.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Vissa arbeten pågår också omkring den nya transformatorkiosk som under vintern satts upp intill gångbron.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Det rivna spår 1 sett från plattformsövergången vid stationshuset.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Av spår 1 och sidospåren nordost om det återstår endast växlarna nordväst om godsmagasinet.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Vy söderut från plankorsningen i norra delen av bangården, även här är spår 1 rivet förutom i själva korsningen.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Vy norrut från plankorsningen.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
I plankorsningen vid gamla Aitikterminalen återfanns spårrivningsarbetarna.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Det gamla industrispårets dagar är räknade, under viadukten för cellulosavägen står en traktor med slyrensningsutrustning och uppkapningen av rälsen fortsätter norrut.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Söder om plankorsningen är både rälsen och kontaktledningen riven.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Dvärgsignalen som föregår plankorsningen på industrispåret har lyst färdigt medan den till höger får fortsätta att lysa för malmtågen från Koskullskulle.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Signal i ena riktningen och tavla i den andra, allt ska bort.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Dvärgsignalen lyfts ned från sin stolpe.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Mycket snart går det bara ett spår under den här viadukten.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Vid södra bangårdsänden har förberedelserna för den nya servicevägen med tillhörande vändplan gått framåt.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
I övrigt är södra bangårdsänden ännu inte speciellt mycket påverkad av byggarbeten.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Norr om lastkajen norr om godsmagasinet är sidospåren helt rivna.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
En spårspärr i spår 1 har lämnats tillsammans med växlarna längre söderut, annars återstår endast små spår av spåren.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Vy mot sydost från gångbrons västra del.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Vy mot nordväst från gångbrons västra del.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
En gammal eldosa på en stolpe går en osäker framtid tillmötes.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Spår 1 och stickspåret i söder är upprivna.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Området blir nu byggarbetsplats då spår 2 till höger ska grävas ur.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Under brygga 1 pågår förberedelser inför den kommande större avstängningen.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Växeln mellan spår 1 och spår 2 lyfts bort och ska läggas in i norra delen av bangården där malmtågen under sommarens arbeten måste byta spår.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Den gamla ändlastkajen saknar nu spår och hamnar snart mitt i händelsernas centrum.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!
Det är växeln närmast vid vänster bildkant som flyttas när även spår 2 stängs för ombyggnad.
7 år
Det finns ingen kommentar ännu, skriv den första!